Investigar i aprendre a través de la deriva en la formació universitària

Mar Estrela Cerveró

Resumen


El taller educar la mirada/documenta la ciutat és una experiència educativa que a través de la deriva, pren el fenomen urbà a través de la seva complexitat, articulant experiència, diàleg i reflexió en la construcció social del contingut de la ciutat. Pensem els carrers de la nostra ciutat com un espai privilegiat per a analitzar les relacions entre saber, identitat i poder, en una aposta per un currículum universitari que contemple aquesta triple relació com experiència educativa de transformació. La proposta a la que us presentem ens ha permès ressituar els límits de la nostra pràctica docent, col·locant la frontera del nostre coneixement objecte d’estudi un pas més lluny, explorant els marges de la pràctica acadèmica universitària, per a vincular-nos a companys i companyes d’altres disciplines amb una preocupació comú.


Palabras clave


Caminar; narració espacial; georreferenciació; neocartografia; deriva.

Texto completo: PDF (Catalan)



URBS. Revista de Estudios Urbanos y Ciencias Sociales ISSN: 2014-2714. Universidad de Almería, Almería